CPV Šumpersko Zábřežsko s podporu projektu Eduzměna

Usilujeme o to, aby školy v našem regionu byly místem, kde děti baví učit se a kde zároveň získávají znalosti a dovednosti potřebné pro život v 21. století. Kvalitní vzdělávání stojí na dobrých vztazích, spolupráci a podpoře všech, kteří se na vzdělávání podílejí – dětí, učitelů, rodičů, vedení škol i zřizovatelů.

Proč u nás

Na Kutnohorsku už Eduzměna ukázala, že systematická a dlouhodobá podpora funguje. Na základě těchto zkušeností nyní vznikají nová Centra podpory vzdělávání v dalších regionech – a jedno z nich právě na Šumpersku–Zábřežsku. Naším cílem je přenést osvědčený model i sem a přizpůsobit ho potřebám našich škol a komunit.

Čeho chceme dosáhnout

Podporovat všechny školy v regionu – od mateřských až po střední.

Přinášet inspiraci zvenčí a zároveň stavět na zkušenostech našich škol.

Rozvíjet školní prostředí, kde se děti cítí bezpečně a motivovaně.

Vize do budoucna

Chceme, aby zkušenosti a pozitivní změny, které vzniknou v našem regionu, pomohly nejen školám na Šumpersku a Zábřežsku, ale staly se inspirací i pro další části České republiky.

Na co se zaměřujeme

image

Dobré vztahy

Radost a nadšení usnadňují pochopení, zlepšují pozornost, paměť a podporují tvořivost.

image

Aktivní přístup

Pokud děti zaujmeme, zapojíme do diskusí a spolupráce s experty, mohou získat až 4x víc znalostí a dovedností. Učí se myslet kriticky.

image

Umění reflexe

Je důležité, aby se žáci uměli zamyslet nad tím, co se naučili a k čemu jim to může být užitečné. Aby to v budoucnu dokázali použít.

Co přesně děláme

icon-8

Průzkum

Na všech školách jsme spustili podrobné mapování. Mluvili jsme s řediteli, učiteli, dětmi, rodiči a zřizovateli. Poznáváme situaci každé školy a společně plánujeme kroky, které změní celkové klima ve škole.

icon-9

Kroky ke změně

Zakládáme Centrum regionální podpory vzdělávání. Jde o mezičlánek propojující velké ministerstvo a malou školu. Podobné modely se osvědčily v Česku, i v zahraničí. Centrum bude řídit změny na jednotlivých školách a bude jim pomáhat s technikou vyučování.

Čím pomůžeme

Děti

Umím řešit problémy a spolurozhoduji o své škole.

Jsem členem školního parlamentu, který ovlivňuje dění ve škole.
Spolurozhoduji o školních investicích.
Mám možnost se učit od různých odborníků.
Pomáhám kamarádům s doučováním.

Rodiče

Aktivně se zapojuji do života školy.

Jsem členem školního parlamentu, který ovlivňuje dění ve škole.
Spolurozhoduji o školních investicích.
Mám možnost se učit od různých odborníků.
Pomáhám kamarádům s doučováním.

Učitelé

Mám podporu od vedení a ostatních učitelů, mám možnost se vzdělávat a čas připravovat se na výuku.

Jsem členem školního parlamentu, který ovlivňuje dění ve škole.
Spolurozhoduji o školních investicích.
Mám možnost se učit od různých odborníků.
Pomáhám kamarádům s doučováním.

Vedení škol

Soustředím se na podporu a vedení učitelů, plním plán rozvoje školy.

Jsem členem školního parlamentu, který ovlivňuje dění ve škole.
Spolurozhoduji o školních investicích.
Mám možnost se učit od různých odborníků.
Pomáhám kamarádům s doučováním.

Zřizovatelé

Jsem schopen podpořit své školy.

Jsem členem školního parlamentu, který ovlivňuje dění ve škole.
Spolurozhoduji o školních investicích.
Mám možnost se učit od různých odborníků.
Pomáhám kamarádům s doučováním.

Měříme a znovu měříme

Abychom mohli model z Kutnohorska přenést na další regiony, musíme vědět, co funguje a jak. Proto po celou dobu sledujeme, jakých výsledků jsme dosáhli.

0

9

7

5

1

2

4

6

8

0

0

7

5

3

0

+

Proč tolik měření?

Potřebujeme vědět, jestli se nám daří naplňovat naši vizi. Zároveň získáme důležitá data.

Zajímá nás:

jak se změnil postoj žáků k učení a škole
jak se zlepšila čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost
jak děti zvládají řešit problémy
jak se zlepšila kvalita výuky na všech školách tak, aby rozdíly mezi nimi byly menší a všechny děti měly šanci získat dobré vzdělání

Soubor ověřených a funkčních opatření pro jednotlivé skupiny.

Finanční analýza - kolik změna stojí, kdo se na ní může podílet a jak.

Dopadová studie s příklady - posun konkrétních organizací a lidí, aby bylo zřejmé, čemu změna prospívá.

Konkrétní doporučení pro rozšíření modelu do vzdělávacího systému v ČR.

Otaznik

Co je Centrum podpory vzdělávání?

Poskytuje systematickou podporu vzdělávání v regionu, zejména školám, ale i všem dalším aktérům, kteří mají vliv na vzdělávání.