CPV Šumpersko Zábřežsko s podporu projektu Eduzměna
Usilujeme o to, aby školy v našem regionu byly místem, kde děti baví učit se a kde zároveň získávají znalosti a dovednosti potřebné pro život v 21. století. Kvalitní vzdělávání stojí na dobrých vztazích, spolupráci a podpoře všech, kteří se na vzdělávání podílejí – dětí, učitelů, rodičů, vedení škol i zřizovatelů.
Proč u nás
Na Kutnohorsku už Eduzměna ukázala, že systematická a dlouhodobá podpora funguje. Na základě těchto zkušeností nyní vznikají nová Centra podpory vzdělávání v dalších regionech – a jedno z nich právě na Šumpersku–Zábřežsku. Naším cílem je přenést osvědčený model i sem a přizpůsobit ho potřebám našich škol a komunit.

Čeho chceme dosáhnout
Podporovat všechny školy v regionu – od mateřských až po střední.
Přinášet inspiraci zvenčí a zároveň stavět na zkušenostech našich škol.
Rozvíjet školní prostředí, kde se děti cítí bezpečně a motivovaně.
Vize do budoucna
Chceme, aby zkušenosti a pozitivní změny, které vzniknou v našem regionu, pomohly nejen školám na Šumpersku a Zábřežsku, ale staly se inspirací i pro další části České republiky.

Na co se zaměřujeme
Dobré vztahy
Radost a nadšení usnadňují pochopení, zlepšují pozornost, paměť a podporují tvořivost.
Aktivní přístup
Pokud děti zaujmeme, zapojíme do diskusí a spolupráce s experty, mohou získat až 4x víc znalostí a dovedností. Učí se myslet kriticky.
Umění reflexe
Je důležité, aby se žáci uměli zamyslet nad tím, co se naučili a k čemu jim to může být užitečné. Aby to v budoucnu dokázali použít.
Co přesně děláme
Průzkum
Na všech školách jsme spustili podrobné mapování. Mluvili jsme s řediteli, učiteli, dětmi, rodiči a zřizovateli. Poznáváme situaci každé školy a společně plánujeme kroky, které změní celkové klima ve škole.
Kroky ke změně
Zakládáme Centrum regionální podpory vzdělávání. Jde o mezičlánek propojující velké ministerstvo a malou školu. Podobné modely se osvědčily v Česku, i v zahraničí. Centrum bude řídit změny na jednotlivých školách a bude jim pomáhat s technikou vyučování.
Čím pomůžeme
Děti
Umím řešit problémy a spolurozhoduji o své škole.
Rodiče
Aktivně se zapojuji do života školy.
Učitelé
Mám podporu od vedení a ostatních učitelů, mám možnost se vzdělávat a čas připravovat se na výuku.
Vedení škol
Soustředím se na podporu a vedení učitelů, plním plán rozvoje školy.
Zřizovatelé
Jsem schopen podpořit své školy.
Měříme a znovu měříme
Abychom mohli model z Kutnohorska přenést na další regiony, musíme vědět, co funguje a jak. Proto po celou dobu sledujeme, jakých výsledků jsme dosáhli.
0
9
7
5
1
2
4
6
8
0
0
7
5
3
0
+
Proč tolik měření?
Potřebujeme vědět, jestli se nám daří naplňovat naši vizi. Zároveň získáme důležitá data.

Zajímá nás:
Soubor ověřených a funkčních opatření pro jednotlivé skupiny.
Finanční analýza - kolik změna stojí, kdo se na ní může podílet a jak.
Dopadová studie s příklady - posun konkrétních organizací a lidí, aby bylo zřejmé, čemu změna prospívá.
Konkrétní doporučení pro rozšíření modelu do vzdělávacího systému v ČR.
Co je Centrum podpory vzdělávání?
Poskytuje systematickou podporu vzdělávání v regionu, zejména školám, ale i všem dalším aktérům, kteří mají vliv na vzdělávání.